Dersin Adı | İleri Bilişsel Psikoloji |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSY 504 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı insanın düşünme, problem çözme, dikkat ve hafıza gibi ileri zihinsel süreçleri incelemektir. Derste kuramsal ve uygulamalı çalışmalara yer verilmektedir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilerin insanın temel bilişsel özelliklerini ve kullanılan temel araştırma yöntemleri ve bu metotların en yaygın olanlarına dair bilgi sahibi olmarı esas alınmıştır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içeriğinin gözden geçirilmesi | |
2 | Bilişin Çeşitliliği | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1) |
3 | Bilişin Çeşitliliği | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1) |
4 | Bilişin Çeşitliliği | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1) |
5 | Bilişin Çeşitliliği | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1) |
6 | Kavramlar ve Kategoriler | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 2) |
7 | Kavramlar ve Kategoriler | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 2) |
8 | Kavramlar ve Kategoriler | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 2) |
9 | İletişim, Dil ve Anlam | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 3) |
10 | İletişim, Dil ve Anlam | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 3) |
11 | İletişim, Dil ve Anlam | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 3) |
12 | Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4) |
13 | Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4) |
14 | Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4) |
15 | Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4) |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. ISBN: 0-262-02514-0 ISBN: 0-262-52322-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | PowerPoint sunumları. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 25 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 23 | |
Toplam | 200 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur. | |||||
2 | İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |||||
3 | Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır. | |||||
4 | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır. | |||||
5 | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |||||
6 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir. | |||||
7 | Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir. | |||||
8 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar. | |||||
9 | Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |||||
10 | Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir. | |||||
11 | Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır. | |||||
12 | Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | |||||
13 | Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest