DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
İleri Bilişsel Psikoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
PSY 504
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı insanın düşünme, problem çözme, dikkat ve hafıza gibi ileri zihinsel süreçleri incelemektir. Derste kuramsal ve uygulamalı çalışmalara yer verilmektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilişsel işlemlerin altında yatan mekanizmaları derinlemesine açıklayabilecektir.
  • Bilişsel Psikolojinin sunmuş olduğu objektif çerçevenin içinde temel psikoloji kavramlarını ve teorileri tanımlayabilecektir.
  • İnsan bilişinin karşılaştırmalı temellerini anlamak ve bilişsel psikolojinin temel yönlerini incelemek için kullanılan araştırma yöntemlerinin derinlemesine tanımlayabilecektir.
  • Diğer insanlara ve olaylara nasıl katıldığımızı ve bunları nasıl edindiğimizi, neyi sakladığımızı, nasıl aldığımızı, dönüştüreceğimizi ve sorunları nasıl çözdüğümüzü bilişsel psikolojinin temelleri hakkında bir anlayış geliştirebilecektir.
  • Evrimsel ve biyolojik kurucu maddeler hakkında biliş ve davranış kısıtlamalarını listeleyebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste öğrencilerin insanın temel bilişsel özelliklerini ve kullanılan temel araştırma yöntemleri ve bu metotların en yaygın olanlarına dair bilgi sahibi olmarı esas alınmıştır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içeriğinin gözden geçirilmesi
2 Bilişin Çeşitliliği Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1)
3 Bilişin Çeşitliliği Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1)
4 Bilişin Çeşitliliği Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1)
5 Bilişin Çeşitliliği Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 1)
6 Kavramlar ve Kategoriler Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 2)
7 Kavramlar ve Kategoriler Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 2)
8 Kavramlar ve Kategoriler Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 2)
9 İletişim, Dil ve Anlam Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 3)
10 İletişim, Dil ve Anlam Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 3)
11 İletişim, Dil ve Anlam Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 3)
12 Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4)
13 Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4)
14 Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4)
15 Ben ve Diğerleri: Bilişsel İşbirlikçi Değerlendirmesi Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press. (Bölüm 4)
16 Final Sınavı
Ders Kitabı

Bekoff, Allen & Burghardt (2002). The Cognitive Animal. Empirical and theoretical Perspectives on Animal Cognition. The MIT Press.

ISBN: 0-262-02514-0

ISBN: 0-262-52322-1

Önerilen Okumalar/Materyaller

PowerPoint sunumları.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
25
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
23
    Toplam
200

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak psikoloji bilim alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün katkılarda bulunur.

2

İnsan zihni ve davranışlarına ilişkin mekanizmalar hakkında disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmelerinde uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.

3

Bilimsel psikolojinin yöntembilimi ile ilgili yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve zihin-davranış-beyin ile ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzey beceri kazanır.

4

Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayarak özgün bir konuyu araştırır.

5

Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.

6

Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak psikoloji bilimine yönelik yeni fikirler geliştirir.

7

Psikoloji ile ilgili bir görgül makaleyi ulusal ya da uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak psikolojiye ilişkin bilginin sınırlarını genişletir.

8

Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini amaçlayan panel, atölye ve konferans gibi etkinlikleri amacına uygun şekilde tespit eder, katılır, organize eder ve bu ortamlarda liderlik yapar.

9

Zihin-Davranış-Beyin üçlüğüne ilişkin öncü ve yenilikçi kuramları ve yöntemleri takip eder, çözümleme ve araştırmalarda bu kuram ve yöntemleri kullanır ve bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.

10

Deneysel psikoloji bağlamında ilişkiler ve süreçlerin stratejik çözümlemesini yapar, işlevsel ve etkili iletişim olanakları geliştirir.

11

Psikoloji bilimi ve iş hayatı çerçevesinde toplumsal, bilimsel ve etik sorunlara yaratıcı çözümler bulur ve bu çözümleri destekleyen değerleri yaygınlaştırır.

12

Deneysel Psikoloji alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

13

Psikoloji disiplininde ağırlıklı kullanılan İngilizce dilinde yetkindir ve bu dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest